Even voorstellen......................                                                                                   

  

Marjo Somers

Mijn naam is Marjo Somers (1971). Ik woon samen met mijn partner Hans en onze honden Charles, Sam en Patou.

Rond het jaar 2010 besloot ik mijn gevoel te volgen, het onderwijs in te gaan en zodoende gehoor te geven aan mijn passie te willen werken met jongeren. Om kinderen en (jong) volwassenen nog meer te kunnen bieden, ben ik hiernaast andere passende trainingen en opleidingen gaan volgen.

Na mijn studie Kunstzinnig Dynamisch Coachen ben ik in 2021 mijn praktijk 'Evenwicht door Inzicht' gestart. In mijn praktijk begeleid ik kinderen, jongeren en volwassenen die tijdens het leren en op het sociaal-emotionele vlak wat bergen hebben te trotseren. Door middel van mijn hulp probeer ik handvatten te bieden om hiermee om te gaan. Daarnaast ben ik gespecialiseerd in Executieve Functies en effectieve leerstrategieën. Op dit moment ben ik ook werkzaam als coach op verschillende basisscholen binnen Dordrecht, als leerkracht groep 6 en 7 en rekenspecialist.



Gerard den Hartog

Ik ben Gerard den Hartog-Schalken (1964), getrouwd en vader van 5 opgroeiende pubers.

In 2001 ben ik gestart als leerkracht in het onderwijs. Ik werk al mijn hele werkzame leven met jongeren. In 2012 ben ik gestart met mijn eigen praktijk 'EigenWijsOnderwijs'. In mijn praktijk begeleid ik kinderen en jongeren die uitdagingen ervaren bij het leren en mijn hulp daarbij goed kunnen gebruiken. Na mijn studie aan de PABO ben ik mij gaan specialiseren en heb ik verschillende trainingen en opleidingen gevolgd.

Daarnaast geven Marjo en ik lezingen en dagworkshops over Executieve Functies.

Ik ben momenteel ook werkzaam als begeleider Passend Onderwijs op een VMBO-school in Dordrecht. Daarnaast ben ik gezinshuisouder.






Waar Staan Marjo en Gerard voor?

Marjo en Gerard zijn specialist Executieve Functies en Executieve Vaardigheden. In de afgelopen jaren hebben zij veel kennis opgedaan over Executieve Functies. Zij hebben dit vertaald naar de praktijk. Omdat zij allebei al als coach werkten hebben zij veel ervaring opgedaan in het werken met Executieve Functies bij kinderen en jongeren. Gerard heeft veel ervaring opgedaan in het Voortgezet Onderwijs en Marjo in het Basisonderwijs. Samen vormen zij nu het team binnen Leuker Leren Drechtsteden.
Leuker Leren Drechtsteden is in het leven geroepen om die leerlingen te ondersteunen die de hulp bij Executieve Functies en effectieve leerstratgieën goed kunnen gebruiken. Maar naast het onderwijs, zetten wij ons ook in voor Executieve Functies in de Zorg en het bedrijfsleven.
Daarnaast staat Leuker Leren Drechtsteden voor huiswerkbegeleiding, waarbij de aandacht uitgaat naar VMBO-leerlingen die moeite hebben met het plannen en organiseren, maar ook de taakinitiatie (het beginnen aan je taak), concentratie en het toepassen van de juiste leerstrategie bij een bepaald vak.
Marjo en Gerard hebben de kennis en kunde in huis om leerlingen te bieden wat ze nodig hebben. Marjo en Gerard vinden dat er in het VMBO sprake is van kansongelijkheid en door aandacht te hebben voor deze doelgroep proberen zij deze ongelijkheid terug te dringen. Kinderen in het VMBO zouden dezelfde kansen moeten hebben als andere leerlingen in het VO.